LOTOS 71. Rajd Polski zapisze
historyczną kartę w dziejach Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Po raz pierwszy
odcinki specjalne jednej z rund światowego championatu zostaną rozegrane na
Litwie.
Tym samym do grona krajów – organizatorów dołączył nowy, trzydziesty
drugi od 1973 roku reprezentant. Nigdy wcześniej nie zdarzyło się także, aby
rajd w mistrzostwach świata został rozegrany w dwóch państwach o różnych
strefach czasowych! Zawody zostaną
jednak przeprowadzone zgodnie z harmonogramem stosującym czas obowiązujący w
Polsce. Organizatorem LOTOS 71. Rajdu Polski jest Polski Związek Motorowy (PZM)
przy współpracy z Litewską Federacją Sportów Samochodowych (LASF) oraz
Automobilklubem Polski.
- Przygotowaliśmy 21 odcinków specjalnych o szutrowej nawierzchni,
w tym 4 na Litwie. Kilka oesów lub ich fragmenty są znane z edycji Rajdu Polski
w 2009 roku, ale próby sportowe na Litwie oraz dwie w Polsce będą zupełnie nowe
dla wszystkich. Jeden z nowych odcinków specjalnych zostanie zlokalizowany w
pobliżu granicy polsko-rosyjskiej. Aż czterokrotnie fani sportu rajdowego będą
mogli podziwiać najlepszych kierowców świata w pojedynkach na Arenie Mikołajki,
dwukrotnie przy sztucznym oświetleniu toru, na którym dwa samochody rywalizują
jednocześnie. Baza rajdu zostanie zlokalizowana w dobrze już znanych kibicom Mikołajkach,
podobnie jak park serwisowy o betonowo i asfaltowej nawierzchni. Dodatkowy park
serwisowy znajdzie się w pięknym kurorcie Druskieniki na Litwie, zaledwie 47
kilometrów od granicy z Polską –
powiedział Jarosław Noworól, dyrektor zawodów.
Projekt trasy przewiduje, że
zawodnicy startujący w LOTOS 71.Rajdzie Polski, siódmej rundzie Rajdowych
Mistrzostw Świata FIA 2014 będą mieli do pokonania 1500 kilometrów w tym 21
odcinków specjalnych o długości ponad 350 km. Rywalizacja rozpocznie się w
czwartkowe popołudnie, 26 czerwca, a zakończy w niedzielę, 29 czerwca o
godzinie 14:20. Szczegółowy harmonogram rajdu zostanie opublikowany w stosownym
terminie.
Uroczysty start rajdu oraz
jego meta i zakończenie zostaną zlokalizowane w malowniczym centrum Mikołajek.
W czwartek zaplanowane są 3 odcinki specjalne, w tym jeden po zachodzie słońca.
Piątek, 27 czerwca to „dzień
litewski” w LOTOS 71.Rajdzie Polski. Jednak załogi zanim dotrą na Litwę
wystartują jeszcze do odcinka na terenie Polski. Na terenie Litwy zaplanowano 4
oesy, w tym jeden przejeżdżany dwukrotnie i położony zaledwie 5 kilometrów od
granicy z Polską. Ostatni z odcinków na Litwie będzie jednocześnie najdłuższą
próbą w rajdzie liczącą ponad 34 kilometry. Po jej rozegraniu załogi po raz
drugi odwiedzą dodatkowy park serwisowy (remote service park) w Druskienikach i
powrócą do Polski, aby tego samego dnia rywalizować jeszcze na dwóch oesach
zanim dotrą do bazy rajdu w Mikołajkach.
W sobotę oraz w niedzielę
LOTOS 71. Rajd Polski będzie przebiegał już tylko po trasach w Polsce.
Wszystkie „polskie” oesy są położone na terenie województwa warmińsko-
mazurskiego, na wschód oraz północny-wschód od Mikołajek. Ostatnia z
niedzielnych prób to Power Stage, który rozpocznie się o godzinie 12:00 i
będzie transmitowany „na żywo” w telewizji.
Rajd Polski był już rundą
Rajdowych Mistrzostw Świata FIA w sezonie 1973 inaugurującym tę serię. Na metę
w historycznym Krakowie jako pierwsi wjechali wówczas Achim Warmbold i
pilotujący go Jean Todt (Fiat 124 Abarth). W roku 2009 Rajd Polski po raz drugi
w swojej historii znalazł się w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata FIA i
gościł już wśród malowniczych mazurskich lasów i jezior. Jego zwycięzcami
zostali reprezentanci Finlandii Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS
WRC).
Tekst: Biuro prasowe Rajdu Polski
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz