reklama

piątek, 6 grudnia 2013

71.RAJD POLSKI: Będą ścigać się w Polsce i na Litwie

LOTOS 71. Rajd Polski zapisze historyczną kartę w dziejach Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Po raz pierwszy odcinki specjalne jednej z rund światowego championatu zostaną rozegrane na Litwie.
Tym samym do grona krajów – organizatorów dołączył nowy, trzydziesty drugi od 1973 roku reprezentant. Nigdy wcześniej nie zdarzyło się także, aby rajd w mistrzostwach świata został rozegrany w dwóch państwach o różnych strefach czasowych!  Zawody zostaną jednak przeprowadzone zgodnie z harmonogramem stosującym czas obowiązujący w Polsce. Organizatorem LOTOS 71. Rajdu Polski jest Polski Związek Motorowy (PZM) przy współpracy z Litewską Federacją Sportów Samochodowych (LASF) oraz Automobilklubem Polski. 
- Przygotowaliśmy 21 odcinków specjalnych o szutrowej nawierzchni, w tym 4 na Litwie. Kilka oesów lub ich fragmenty są znane z edycji Rajdu Polski w 2009 roku, ale próby sportowe na Litwie oraz dwie w Polsce będą zupełnie nowe dla wszystkich. Jeden z nowych odcinków specjalnych zostanie zlokalizowany w pobliżu granicy polsko-rosyjskiej. Aż czterokrotnie fani sportu rajdowego będą mogli podziwiać najlepszych kierowców świata w pojedynkach na Arenie Mikołajki, dwukrotnie przy sztucznym oświetleniu toru, na którym dwa samochody rywalizują jednocześnie. Baza rajdu zostanie zlokalizowana w dobrze już znanych kibicom Mikołajkach, podobnie jak park serwisowy o betonowo i asfaltowej nawierzchni. Dodatkowy park serwisowy znajdzie się w pięknym kurorcie Druskieniki na Litwie, zaledwie 47 kilometrów od granicy z Polską – powiedział Jarosław Noworól, dyrektor zawodów. 
Projekt trasy przewiduje, że zawodnicy startujący w LOTOS 71.Rajdzie Polski, siódmej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA 2014 będą mieli do pokonania 1500 kilometrów w tym 21 odcinków specjalnych o długości ponad 350 km. Rywalizacja rozpocznie się w czwartkowe popołudnie, 26 czerwca, a zakończy w niedzielę, 29 czerwca o godzinie 14:20. Szczegółowy harmonogram rajdu zostanie opublikowany w stosownym terminie.
Uroczysty start rajdu oraz jego meta i zakończenie zostaną zlokalizowane w malowniczym centrum Mikołajek. W czwartek zaplanowane są 3 odcinki specjalne, w tym jeden po zachodzie słońca. 
Piątek, 27 czerwca to „dzień litewski” w LOTOS 71.Rajdzie Polski. Jednak załogi zanim dotrą na Litwę wystartują jeszcze do odcinka na terenie Polski. Na terenie Litwy zaplanowano 4 oesy, w tym jeden przejeżdżany dwukrotnie i położony zaledwie 5 kilometrów od granicy z Polską. Ostatni z odcinków na Litwie będzie jednocześnie najdłuższą próbą w rajdzie liczącą ponad 34 kilometry. Po jej rozegraniu załogi po raz drugi odwiedzą dodatkowy park serwisowy (remote service park) w Druskienikach i powrócą do Polski, aby tego samego dnia rywalizować jeszcze na dwóch oesach zanim dotrą do bazy rajdu w Mikołajkach.
W sobotę oraz w niedzielę LOTOS 71. Rajd Polski będzie przebiegał już tylko po trasach w Polsce. Wszystkie „polskie” oesy są położone na terenie województwa warmińsko- mazurskiego, na wschód oraz północny-wschód od Mikołajek. Ostatnia z niedzielnych prób to Power Stage, który rozpocznie się o godzinie 12:00 i będzie transmitowany „na żywo” w telewizji.
Rajd Polski był już rundą Rajdowych Mistrzostw Świata FIA w sezonie 1973 inaugurującym tę serię. Na metę w historycznym Krakowie jako pierwsi wjechali wówczas Achim Warmbold i pilotujący go Jean Todt (Fiat 124 Abarth). W roku 2009 Rajd Polski po raz drugi w swojej historii znalazł się w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata FIA i gościł już wśród malowniczych mazurskich lasów i jezior. Jego zwycięzcami zostali reprezentanci Finlandii Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC). 
Tekst: Biuro prasowe Rajdu Polski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz