Trzy odcinki Bryan Bouffier, dwa Robert Kubica, i po jednym Martin
Kangur oraz Kajetan Kajetanowicz - tak wygląda bilans oesowych zwycięstw
podczas sobotniego etapu LOTOS 70. Rajdu Polski.
Po przejechaniu w trybie sportowym niemal 90 km, na czele klasyfikacji znajdują się trzykrotni mistrzowie Polski Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000). Niespełna 17 s do francuskiej pary tracą debiutujący za kierownicą samochodu klasy R5 Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Ford Fiesta R5). Dzięki temu wynikowi załoga LOTOS Rally Team już dzisiaj może się cieszyć z czwartego z rzędu mistrzostwa Polski.
Jak zwykle podczas Rajdu Polski solidne tempo zaprezentował startujący Fordem Fiesta RRC Michał Sołowow. Kielecki kierowca aż pięciokrotnie kończył mazurski klasyk na podium, a podczas trzech ostatnich jego edycji metę osiągał na drugim miejscu. Sołowow pilotowany przez Sebastiana Rozwadowskiego zajmuje trzecie miejsce po sobotnim etapie.
Z pewnością największym wydarzeniem drugiej sobotniej pętli było odpadnięcie z rajdu Roberta Kubicy. Na drugim przejeździe odcinka Mrągowo krakowianin urwał przednie, prawe koło w swoim Citroenie DS3 RRC i chociaż osiągnął metę odcinka to poniósł bardzo duże straty. Zgodnie z przepisami Kubica nie mógł kontynuować jazdy na odcinku dojazdowym na trzech kołach. Kibice mają naturalnie nadzieję, że Polak skorzysta z systemu Rally2 i jutro znów pojawi się na trasie.
Podczas drugiego przejazdu odcinka Baranowo swoim nieprzeciętnym talentem błysnął Martin Kangur. Estoński kierowca był najszybszy zostając przy okazji pierwszym zawodnikiem samochodu klasy R5, który wygrał oes w szutrowej rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy. Na finałowym odcinku sobotniego etapu w samochodzie Kangura doszło jednak do awarii wspomagania kierownicy i spadł on aż o cztery pozycję.
Z analogicznymi problemami na początkowych odcinkach dnia borykał się Michał Kościuszko, który podobnie jak Kangur startuje Fordem Fiesta R5. Krakowianin nie może zaliczyć dnia do udanych, bowiem sobotnią rywalizację zakończył dopiero na szóstej pozycji z niemal dwuminutową stratą do liderów.
Za nami siedem odcinków specjalnych o łącznej długości 89,34 km. O jakichkolwiek rozstrzygnięciach nie ma mowy, bowiem na niedzielę zaplanowano kolejnych sześć wymagających prób sportowych. Meta LOTOS 70. Rajdu Polski zaplanowana jest na godz. 19.40.
Po przejechaniu w trybie sportowym niemal 90 km, na czele klasyfikacji znajdują się trzykrotni mistrzowie Polski Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000). Niespełna 17 s do francuskiej pary tracą debiutujący za kierownicą samochodu klasy R5 Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Ford Fiesta R5). Dzięki temu wynikowi załoga LOTOS Rally Team już dzisiaj może się cieszyć z czwartego z rzędu mistrzostwa Polski.
Jak zwykle podczas Rajdu Polski solidne tempo zaprezentował startujący Fordem Fiesta RRC Michał Sołowow. Kielecki kierowca aż pięciokrotnie kończył mazurski klasyk na podium, a podczas trzech ostatnich jego edycji metę osiągał na drugim miejscu. Sołowow pilotowany przez Sebastiana Rozwadowskiego zajmuje trzecie miejsce po sobotnim etapie.
Z pewnością największym wydarzeniem drugiej sobotniej pętli było odpadnięcie z rajdu Roberta Kubicy. Na drugim przejeździe odcinka Mrągowo krakowianin urwał przednie, prawe koło w swoim Citroenie DS3 RRC i chociaż osiągnął metę odcinka to poniósł bardzo duże straty. Zgodnie z przepisami Kubica nie mógł kontynuować jazdy na odcinku dojazdowym na trzech kołach. Kibice mają naturalnie nadzieję, że Polak skorzysta z systemu Rally2 i jutro znów pojawi się na trasie.
Podczas drugiego przejazdu odcinka Baranowo swoim nieprzeciętnym talentem błysnął Martin Kangur. Estoński kierowca był najszybszy zostając przy okazji pierwszym zawodnikiem samochodu klasy R5, który wygrał oes w szutrowej rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy. Na finałowym odcinku sobotniego etapu w samochodzie Kangura doszło jednak do awarii wspomagania kierownicy i spadł on aż o cztery pozycję.
Z analogicznymi problemami na początkowych odcinkach dnia borykał się Michał Kościuszko, który podobnie jak Kangur startuje Fordem Fiesta R5. Krakowianin nie może zaliczyć dnia do udanych, bowiem sobotnią rywalizację zakończył dopiero na szóstej pozycji z niemal dwuminutową stratą do liderów.
Za nami siedem odcinków specjalnych o łącznej długości 89,34 km. O jakichkolwiek rozstrzygnięciach nie ma mowy, bowiem na niedzielę zaplanowano kolejnych sześć wymagających prób sportowych. Meta LOTOS 70. Rajdu Polski zaplanowana jest na godz. 19.40.
Klasyfikacja generalna po I dniu:
1 | 6 | Bouffier/Panseri Peugeot 208 | 2 | 1 | 55:12.7 | ||
2 | 7 | Kajetanowicz/Baran Ford Fiesta R5 | 2 | 2 | 55:29.5 | 0:16.8 0:16.8 | +1 |
3 | 4 | Sołowow/Rozwadowski Ford Fiesta RRC | 2 | 3 | 56:18.6 | 1:05.9 0:49.1 | +2 |
4 | 1 | Kopecky/Dresler Skoda Fabia S2000 | 2 | 4 | 56:23.7 | 1:11.0 0:05.1 | |
5 | 10 | Hołowczyc/Kurzeja Ford Fiesta RRC | 2 | 5 | 56:59.6 | 1:46.9 0:35.9 | +3 |
6 | 9 | Kościuszko/Szczepaniak Ford Focus R5 | 2 | 6 | 57:02.8 | 1:50.1 0:03.2 | +3 |
7 | 26 | Staniszewski/Drahan Ford Fiesta S2000 | 2 | 7 | 57:16.7 | 2:04.0 0:13.9 | +4 |
8 | 2 | Breen/Vanneste Peugeot 207 S2000 | 2 | 8 | 57:17.4 | 2:04.7 0:00.7 | -2 |
9 | 24 | Oleksowicz/Kuśnierz Ford Fiesta S 2000 | 2 | 9 | 57:28.6 | 2:15.9 0:11.2 | +1 |
10 | 27 | Gryazin/Chumak Ford Fiesta S 2000 | 2 | 10 | 57:52.2 | 2:39.5 0:23.6 | +2 |
11 | 12 | Kangur/Ots Ford Fiesta R5 | 2 | 11 | 57:56.9 | 2:44.2 0:04.7 | -4 |
12 | 14 | Ancian/De Turckheim Peugeot 207 S2000 | 2 | 12 | 58:01.8 | 2:49.1 0:04.9 | +2 |
13 | 18 | Rzeźnik/Mazur Peugeot 207 S2000 | 2 | 13 | 58:04.6 | 2:51.9 0:02.8 | +2 |
14 | 21 | Bębenek/Bębenek Subaru Impreza STi | 2 | 14 | 58:21.9 | 3:09.2 0:17.3 | +2 |
15 | 19 | Chuchała/Heller Subaru Impreza STi | 2 | 15 | 58:32.3 | 3:19.6 0:10.4 | +2 |
16 | 11 | Butvilas/Vaitkevicius Mitsubishi Evo X | 2 | 16 | 58:39.3 | 3:26.6 0:07.0 | -3 |
17 | 3 | Kubica/Baran Citroen DS3 RRC | 2 | 17 | 58:55.5 | 3:42.8 0:16.2 | -15 |
18 | 8 | Arai/McLoughlin Subaru Impreza STi | 2 | 18 | 59:00.2 | 3:47.5 0:04.7 | |
19 | 33 | Gagacki/Bilski Mitsubishi Lancer Evo IX RS | 3 | 1 | 1h01:00.5 | 5:47.8 2:00.3 | |
20 | 44 | Raczkowski/Gwiazda Citroen DS3 | 5 | 1 | 1h02:13.4 | 7:00.7 1:12.9 | +1 |
21 | 51 | Lefebvre/Dubois Peugeot 208 VTi | 6 | 1 | 1h02:14.0 | 7:01.3 0:00.6 | +2 |
22 | 45 | Gryc/Gerber Suzuki Swift S1600 | 5 | 2 | 1h02:44.3 | 7:31.6 0:30.3 | -2 |
23 | 43 | Zawada/Derosseaux Renault Clio | 5 | 3 | 1h03:18.9 | 8:06.2 0:34.6 | -1 |
24 | 41 | Chmielewski/Hundla Citroen DS3 | 5 | 4 | 1h03:23.4 | 8:10.7 0:04.5 | |
25 | 46 | Typa/Gospodarczyk Citroen DS3 | 5 | 5 | 1h04:53.0 | 9:40.3 1:29.6 | +2 |
26 | 31 | Oleksowicz/Sadowski Subaru Impreza STi | 2 | 19 | 1h05:23.2 | 10:10.5 0:30.2 | |
27 | 42 | Kornicki/Bosek Citroen DS3 | 5 | 6 | 1h05:50.9 | 10:38.2 0:27.7 | +3 |
28 | 32 | Kołtun/Horniacek Subaru Impreza STi | 3 | 2 | 1h06:26.1 | 11:13.4 0:35.2 | |
29 | 54 | Scheffler/Marciniak Ford Fiesta | 6 | 2 | 1h07:11.1 | 11:58.4 0:45.0 | +2 |
30 | 52 | Domżała/Zawada Ford Fiesta | 6 | 3 | 1h08:57.9 | 13:45.2 1:46.8 | -1 |
31 | 30 | Serderidis/Rose Ford Fiesta RRC | 2 | 20 | 1h19:29.5 | 24:16.8 10:31.6 | +1 |
32 | 17 | Tempestini/Pulpea Subaru Impreza | 2 | 21 | 1h21:30.6 | 26:17.9 2:01.1 | -7 |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz