Mimo nie najlepszej pogody, na torze w pobliżu parku serwisowego zebrały się tłumy kibiców. Zaledwie 0,4 s wolniej lidera mistrzostw świata WRC 2 trasę liczącej 2,5 km próby przejechali Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta R5). Trzecią lokatę zajęli trzykrotni mistrzowie Polski Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000).
O godz. 20.00 w centrum Mikołajek rozpoczyna się uroczysta ceremonia startu LOTOS 70. Rajdu Polski, podczas której 13 zawodników z priorytetem FIA lub ERC będzie dokonywało wyboru pozycji startowych do jutrzejszych odcinków specjalnych. Zgodnie z wynikami odcinka kwalifikacyjnego, jako pierwszy wyboru będzie dokonywał Robert Kubica. Komentarze po odcinku kwalifikacyjnym: Robert Kubica: - To tylko kwalifikacje. Prawdziwa walka rozpoczyna się dopiero jutro. Czeka nas bardzo trudny rajd. - Jan Kopecky: - To był dopiero początek rajdu. Podczas zapoznania z trasą warunki były bardzo trudne. Nie możemy się doczekać jutrzejszego etapu. Jestem zaskoczony jak wielu kibiców zebrało się na Torze Mikołajki. – Michał Kościuszko: - Starałem się jechać bardzo płynnie bez zbędnych poślizgów co pewnie nie podobało się kibicom. Najważniejsze, że czas był dobry.
Klasyfikacja odcinka kwalifikacyjnego:
Poz. | Nr | Zespół Samochód | Grupa Klasa | Poz. gr./kl. | Czas | Str. lid./pop. | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 | Kubica/Baran Citroen DS3 RRC | 2 | 1 | 1:50.4 | ||||||||
2 | 9 | Kościuszko/Szczepaniak Ford Focus R5 | 2 | 2 | 1:50.8 | 0:00.4 0:00.4 | |||||||
3 | 6 | Bouffier/Panseri Peugeot 208 | 2 | 3 | 1:51.2 | 0:00.8 0:00.4 | |||||||
4 | 1 | Kopecky/Dresler Skoda Fabia S2000 | 2 | 4 | 1:51.3 | 0:00.9 0:00.1 | |||||||
5 | 10 | Hołowczyc/Kurzeja Ford Fiesta RRC | 2 | 5 | 1:51.8 | 0:01.4 0:00.5 | |||||||
=5 | 14 | Ancian/De Turckheim Peugeot 207 S2000 | 2 | =5 | 1:51.8 | 0:01.4 0:00.0 | |||||||
7 | 27 | Gryazin/Chumak Ford Fiesta S 2000 | 2 | 6 | 1:52.1 | 0:01.7 0:00.3 | |||||||
8 | 2 | Breen/Vanneste Peugeot 207 S2000 | 2 | 7 | 1:52.2 | 0:01.8 0:00.1 | |||||||
9 | 24 | Oleksowicz/Kuśnierz Ford Fiesta S 2000 | 2 | 8 | 1:52.3 | 0:01.9 0:00.1 | |||||||
10 | 4 | Sołowow/Rozwadowski Ford Fiesta RRC | 2 | 9 | 1:52.4 | 0:02.0 0:00.1 | |||||||
11 | 23 | Grzyb/Siatkowski Skoda Fabia S2000 | 2 | 10 | 1:52.6 | 0:02.2 0:00.2 | |||||||
12 | 12 | Kangur/Ots Ford Fiesta R5 | 2 | 11 | 1:53.0 | 0:02.6 0:00.4 | |||||||
13 | 7 | Kajetanowicz/Baran Ford Fiesta R5 | 2 | 12 | 1:53.1 | 0:02.7 0:00.1 | |||||||
14 | 20 | Kuchar/Dymurski Peugeot 207 S2000 | 2 | 13 | 1:53.2 | 0:02.8 0:00.1 | |||||||
15 | 5 | Avci/Gucenmez Ford Fiesta S2000 | 2 | 14 | 1:53.7 | 0:03.3 0:00.5 | |||||||
16 | 26 | Staniszewski/Drahan Ford Fiesta S2000 | 2 | 15 | 1:53.9 | 0:03.5 0:00.2 | |||||||
17 | 18 | Rzeźnik/Mazur Peugeot 207 S2000 | 2 | 16 | 1:54.0 | 0:03.6 0:00.1 | |||||||
=17 | 19 | Chuchała/Heller Subaru Impreza STi | 2 | =16 | 1:54.0 | 0:03.6 0:00.0 | |||||||
19 | 11 | Butvilas/Vaitkevicius Mitsubishi Evo X | 2 | 17 | 1:54.2 | 0:03.8 0:00.2 | |||||||
20 | 22 | Habaj/Woś Mitsubishi Lancer Evo IX | 2 | 18 | 1:54.3 | 0:03.9 0:00.1 | |||||||
21 | 21 | Bębenek/Bębenek Subaru Impreza STi | 2 | 19 | 1:55.7 | 0:05.3 0:01.4 | |||||||
=21 | 25 | Svedas/Sekalauskas Mitsubishi Lancer Evo X | 2 | =19 | 1:55.7 | 0:05.3 0:00.0 | |||||||
=21 | 33 | Gagacki/Bilski Mitsubishi Lancer Evo IX RS | 3 | 1 | 1:55.7 | 0:05.3 0:00.0 | |||||||
24 | 29 | Samuitis/Ramunas Mitsubishi Lancer Evo X | 2 | 20 | 1:56.6 | 0:06.2 0:00.9 | |||||||
25 | 8 | Arai/McLoughlin Subaru Impreza STi | 2 | 21 | 1:57.0 | 0:06.6 0:00.4 | |||||||
26 | 37 | Stec/Gruszka Mitsubishi Lancer Evo IX | 3 | 2 | 1:59.0 | 0:08.6 0:02.0 | |||||||
27 | 17 | Tempestini/Pulpea Subaru Impreza | 2 | 22 | 1:59.7 | 0:09.3 0:00.7 | |||||||
28 | 51 | Lefebvre/Dubois Peugeot 208 VTi | 6 | 1 | 2:01.2 | 0:10.8 0:01.5 | |||||||
29 | 36 | Tomaszek/Bojar Mitsubishi Lancer Evo X | 3 | 3 | 2:01.7 | 0:11.3 0:00.5 | |||||||
30 | 32 | Kołtun/Pleskot Subaru Impreza STi | 3 | 4 | 2:02.1 | 0:11.7 0:00.4 | |||||||
31 | 42 | Kornicki/Bosek Citroen DS3 | R 5 | 1 1 | 2:02.3 | 0:11.9 0:00.2 | |||||||
32 | 34 | Felix/Gleixner Mitsubishi Lancer Evo X RS | 3 | 5 | 2:02.4 | 0:12.0 0:00.1 | |||||||
33 | 64 | Lukács/Mesterházi Citroen C2 R2 | 6 | 2 | 2:02.7 | 0:12.3 0:00.3 | |||||||
=33 | 44 | Raczkowski/Gwiazda Citroen DS3 | R 5 | 2 2 | 2:02.7 | 0:12.3 0:00.0 | |||||||
35 | 45 | Gryc/Gerber Suzuki Swift S1600 | A 5 | 1 3 | 2:02.8 | 0:12.4 0:00.1 | |||||||
36 | 46 | Typa/Gospodarczyk Citroen DS3 | R 5 | 3 4 | 2:02.9 | 0:12.5 0:00.1 | |||||||
37 | 31 | Oleksowicz/Sadowski Subaru Impreza STi | 2 | 23 | 2:03.0 | 0:12.6 0:00.1 | |||||||
=37 | 43 | Zawada/Derosseaux Renault Clio | R 5 | 4 5 | 2:03.0 | 0:12.6 0:00.0 | |||||||
39 | 61 | Immonen/Lukka Citroen C2R2 Max | 6 | 3 | 2:03.1 | 0:12.7 0:00.1 | |||||||
40 | 54 | Scheffler/Marciniak Ford Fiesta | 6 | 4 | 2:04.1 | 0:13.7 0:01.0 | |||||||
=40 | 60 | Leandri/Jamoul Peugeot 208 VTi | 6 | =4 | 2:04.1 | 0:13.7 0:00.0 | |||||||
42 | 41 | Chmielewski/Hundla Citroen DS3 | R 5 | 5 6 | 2:04.3 | 0:13.9 0:00.2 | |||||||
43 | 40 | Mironenko/Talantsev Mitsubishi Lancer Evo IX | 3 | 6 | 2:04.4 | 0:14.0 0:00.1 | |||||||
44 | 47 | Nivette/Golda Citroen DS3 | R 5 | 6 7 | 2:04.6 | 0:14.2 0:00.2 | |||||||
45 | 52 | Domżała/Zawada Ford Fiesta | 6 | 5 | 2:05.2 | 0:14.8 0:00.6 | |||||||
46 | 50 | Byśkiniewicz/Wisławski Ford Fiesta | 6 | 6 | 2:05.6 | 0:15.2 0:00.4 | |||||||
=46 | 69 | Jurecki/Gacek Honda Civic Type-R | 8 | 1 | 2:05.6 | 0:15.2 0:00.0 | |||||||
48 | 48 | Kabaciński/Dachowski Renault Clio R3 | R 5 | 7 8 | 2:05.7 | 0:15.3 0:00.1 | |||||||
49 | 63 | Arellano/Arens Ford Fiesta | 6 | 7 | 2:06.2 | 0:15.8 0:00.5 | |||||||
50 | 56 | Poloński/Dobosz Ford Fiesta | 6 | 8 | 2:06.4 | 0:16.0 0:00.2 | |||||||
51 | 65 | Płachytka/Machela Citroen C2R2 Max | 6 | 9 | 2:06.5 | 0:16.1 0:00.1 | |||||||
52 | 66 | Kasperczyk/Syty Skoda Fabia | 6 | 10 | 2:06.9 | 0:16.5 0:00.4 | |||||||
53 | 59 | Stalmach/Tarapacki Ford Fiesta | 6 | 11 | 2:07.0 | 0:16.6 0:00.1 | |||||||
54 | 30 | Serderidis/Rose Ford Fiesta RRC | 2 | 24 | 2:07.4 | 0:17.0 0:00.4 | |||||||
55 | 55 | Ptaszek/Kozdroń Ford Fiesta | 6 | 12 | 2:07.9 | 0:17.5 0:00.5 | |||||||
56 | 49 | Taylor/Marshall Citroen DS3 | R 5 | 8 9 | 2:08.5 | 0:18.1 0:00.6 | |||||||
57 | 72 | Stryjek/Stryjek Renault Clio | 8 | 2 | 2:09.9 | 0:19.5 0:01.4 | |||||||
58 | 62 | Hoffer/Kecskemeti Citroen C2 R2 | 6 | 13 | 2:10.3 | 0:19.9 0:00.4 | |||||||
59 | 53 | Janczak/Grudziński Ford Fiesta | 6 | 14 | 2:10.5 | 0:20.1 0:00.2 | |||||||
60 | 71 | Berliński Peugeot 206 S16 | 8 | 3 | 2:12.1 | 0:21.7 0:01.6 | |||||||
61 | 57 | Górny/Cieślar Ford Fiesta | 6 | 15 | 2:14.0 | 0:23.6 0:01.9 | |||||||
62 | 68 | Stratieva/Poenaru Citroen C2R2 Max | 6 | 16 | 2:16.7 | 0:26.3 0:02.7 | |||||||
=62 | 70 | Sikorski/Jurgała Ford Fiesta | 8 | 4 | 2:16.7 | 0:26.3 0:00.0 | |||||||
64 | 67 | Schenk/Handwerker Peugeot 206 | 6 | 17 | 2:27.0 | 0:36.6 0:10.3 |
Program I etapu Rajdu Polski (sobota):
OS 1 - Tałty 8:48
OS 2 - Baranowo 9:40
OS 3 - Mrągowo 11:36 (relacja live w Eurosporcie)
OS 4 - Tałty - 14:10
OS 5 - Baranowo 15:02
OS 6 - Mikołajki 16:11
OS 7 - Mrągowo 18:06 (relacja live Eurosport)
Sobotnie odcinki krótsze
Intensywne opady deszczu spowodowały, że przejezdność części dróg, na
których wytyczono odcinki specjalne LOTOS 70. Rajdu Polski, jest
utrudniona. Wobec tego organizator zdecydował o skróceniu trasy dwóch
odcinków specjalnych – OS 1 i 4 (Tałty) oraz OS 2 i 5 (Baranowo).
Zmiany dotyczą tych prób, które zaplanowano na sobotę. I tak, na oesie Tałty zawodnicy będą się ścigać na dystansie 6,15 zamiast 14,54 km. Z kolei oes Baranowo skrócono o 5,4 km – z pierwotnie zaplanowanych 17,51 do 12,11 km.
W efekcie trasa całego rajdu uległa skróceniu z 651,86 do 641,16 km. Suma długości prób sportowych jest mniejsza o 27,58 km (202,82 zamiast 230,4 km).
Dla kibiców istotna jest informacja, że wymienione oesy zostały skrócone od punktu startu, czyli ich mety znajdują się tam, gdzie pierwotnie to zaplanowano.
fot: www.rajdpolski.pl
Zmiany dotyczą tych prób, które zaplanowano na sobotę. I tak, na oesie Tałty zawodnicy będą się ścigać na dystansie 6,15 zamiast 14,54 km. Z kolei oes Baranowo skrócono o 5,4 km – z pierwotnie zaplanowanych 17,51 do 12,11 km.
W efekcie trasa całego rajdu uległa skróceniu z 651,86 do 641,16 km. Suma długości prób sportowych jest mniejsza o 27,58 km (202,82 zamiast 230,4 km).
Dla kibiców istotna jest informacja, że wymienione oesy zostały skrócone od punktu startu, czyli ich mety znajdują się tam, gdzie pierwotnie to zaplanowano.
fot: www.rajdpolski.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz