Debiutujący w Fordzie Fiesta R5 Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran
wygrali LOTOS 70. Rajd Polski.
Dla Kajetanowicza to trzecie zwycięstwo w polskim klasyku, zaś Jarek Baran wygrał tę prestiżową imprezę już po raz czwarty. Drugie miejsce w jubileuszowej edycji LOTOS 70. Rajdu Polski zajęli Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000), a trzecia lokata trafiła w ręce liderów klasyfikacji mistrzostw Europy Jana Kopecky’ego i Pavla Dreslera (Skoda Fabia S2000).
Tuż za czołową trójką do samego końca trwała zacięta walka o dalsze pozycje. Michał Sołowow z Sebastianem Rozwadowskim zajmujący po sobotnich próbach trzecie miejsce, w niedzielę musieli uznać wyższość Kopeckiego i Dreslera, a po złapaniu kapcia na ostatnim odcinku specjalnym zostali również wyprzedzeni przez Krzysztofa Hołowczyca i Michała Kościuszkę. Dla kieleckiego kierowcy to pierwszy od trzech lat Rajd Polski ukończony poza podium.
Michał Kościuszko z Maciejem Szczepaniakiem startowali obsługiwanym przez brytyjski M-Sport Fordem Fiesta S2000. Po kontuzji kręgosłupa w Rajdzie Niemiec udział Kościuszki w rajdzie stał pod dużym znakiem zapytania. Ostatecznie krakowianin pojawił się w Mikołajkach, a jego nieco słabszy rezultat w dużej mierze spowodowany był awarią wspomagania kierownicy podczas sobotniego etapu.
Czołową dziesiątkę uzupełnili kolejno Craig Breen (7. miejsce), Zbigniew Staniszewski (8. miejsce), Maciej Oleksowicz (9. pozycja) i Dominykas Butvilas (10. miejsce).
Z pewnością największym pechowcem LOTOS 70. Rajdu Polski jest Robert Kubica, który na ostatnim sobotnim odcinku specjalnym urwał prawe przednie koło i nie był w stanie dotrzeć do parku serwisowego. Podczas oględzin samochodu okazało się, że na skutek tego zdarzenia uszkodzeniu uległ silnik Citroena DS3 RRC i załoga Robert Kubica/Maciej Baran postanowiła wycofać się z rywalizacji.
Podobny los spotkał zwycięzców Rajdu Polski z 2008 r. braci Michała i Grzegorza Bębenków. Na drugim przejeździe odcinka Biskupiec ich Subaru źle wjechało w jedno z cięć i uszkodzeniu uległo przednie koło. O dalszej jeździe nie było mowy.
LOTOS 70. Rajd Polski z pewnością przejdzie do historii jako jedna z najbardziej wymagających rund mistrzostw Europy i Polski. Przez cały rajdowy weekend pogoda nie rozpieszczała zawodników i musieli się oni zmierzyć z bardzo trudnymi odcinkami specjalnymi. O wielkich emocjach i niezwykle wyrównanej walce może świadczyć fakt, że aż pięciu kierowców wpisało się na listę oesowych zwycięzców. Najwięcej z nich wygrali Bryan Bouffier i Kajetan Kajetanowicz (4), Robert Kubica i Martin Kangur po dwa, a jeden oesowy triumf zaliczył Jan Kopecky.
Dla Kajetanowicza to trzecie zwycięstwo w polskim klasyku, zaś Jarek Baran wygrał tę prestiżową imprezę już po raz czwarty. Drugie miejsce w jubileuszowej edycji LOTOS 70. Rajdu Polski zajęli Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000), a trzecia lokata trafiła w ręce liderów klasyfikacji mistrzostw Europy Jana Kopecky’ego i Pavla Dreslera (Skoda Fabia S2000).
Tuż za czołową trójką do samego końca trwała zacięta walka o dalsze pozycje. Michał Sołowow z Sebastianem Rozwadowskim zajmujący po sobotnich próbach trzecie miejsce, w niedzielę musieli uznać wyższość Kopeckiego i Dreslera, a po złapaniu kapcia na ostatnim odcinku specjalnym zostali również wyprzedzeni przez Krzysztofa Hołowczyca i Michała Kościuszkę. Dla kieleckiego kierowcy to pierwszy od trzech lat Rajd Polski ukończony poza podium.
Michał Kościuszko z Maciejem Szczepaniakiem startowali obsługiwanym przez brytyjski M-Sport Fordem Fiesta S2000. Po kontuzji kręgosłupa w Rajdzie Niemiec udział Kościuszki w rajdzie stał pod dużym znakiem zapytania. Ostatecznie krakowianin pojawił się w Mikołajkach, a jego nieco słabszy rezultat w dużej mierze spowodowany był awarią wspomagania kierownicy podczas sobotniego etapu.
Czołową dziesiątkę uzupełnili kolejno Craig Breen (7. miejsce), Zbigniew Staniszewski (8. miejsce), Maciej Oleksowicz (9. pozycja) i Dominykas Butvilas (10. miejsce).
Z pewnością największym pechowcem LOTOS 70. Rajdu Polski jest Robert Kubica, który na ostatnim sobotnim odcinku specjalnym urwał prawe przednie koło i nie był w stanie dotrzeć do parku serwisowego. Podczas oględzin samochodu okazało się, że na skutek tego zdarzenia uszkodzeniu uległ silnik Citroena DS3 RRC i załoga Robert Kubica/Maciej Baran postanowiła wycofać się z rywalizacji.
Podobny los spotkał zwycięzców Rajdu Polski z 2008 r. braci Michała i Grzegorza Bębenków. Na drugim przejeździe odcinka Biskupiec ich Subaru źle wjechało w jedno z cięć i uszkodzeniu uległo przednie koło. O dalszej jeździe nie było mowy.
LOTOS 70. Rajd Polski z pewnością przejdzie do historii jako jedna z najbardziej wymagających rund mistrzostw Europy i Polski. Przez cały rajdowy weekend pogoda nie rozpieszczała zawodników i musieli się oni zmierzyć z bardzo trudnymi odcinkami specjalnymi. O wielkich emocjach i niezwykle wyrównanej walce może świadczyć fakt, że aż pięciu kierowców wpisało się na listę oesowych zwycięzców. Najwięcej z nich wygrali Bryan Bouffier i Kajetan Kajetanowicz (4), Robert Kubica i Martin Kangur po dwa, a jeden oesowy triumf zaliczył Jan Kopecky.
Kajetanowicz otrzymuje Colin McRae ERC Flat Out Trophy
Kajetan Kajetanowicz otrzymał prestiżowe wyróżnienie, jakim z pewnością jest Colin McRae ERC Flat Out Trophy. Warto podkreślić, że właśnie dzisiaj czyli 15 września mija szósta rocznica tragicznej śmierci szkockiego kierowcy rajdowego.
Colin McRae wyróżniał się niezwykle widowiskowym stylem jazdy dzięki
czemu stał się ikoną rajdów samochodowych. Colin McRae ERC Flat Out
Trophy to wyróżnienie przyznawane podczas każdej rundy Rajdowych
Mistrzostw Europy kierowcy, który najbardziej oddaje ducha rywalizacji
prezentowanego przez nieodżałowanego Szkota.
Jean-Pierre Nicolas, główny koordynator Rajdowych Mistrzowstw Europy oraz Gilbert Roy, główny wydawca Eurosport Events współnie z ojcem Colina, Jimmy McRae stworzyli trzyosobowe jury, które wybrało krótką listę zawodników pretendujących do nagrody. Ostatecznie trafiła ona w ręce zwycięzcy LOTOS 70. Rajdu Polski Kajetana Kajetanowicza.
Kajetan Kajetanowicz otrzymał prestiżowe wyróżnienie, jakim z pewnością
jest Colin McRae ERC Flat Out Trophy. Warto podkreślić, że właśnie
dzisiaj czyli 15 września mija szósta rocznica tragicznej śmierci
szkockiego kierowcy rajdowego.
Jean-Pierre Nicolas, główny koordynator Rajdowych Mistrzowstw Europy oraz Gilbert Roy, główny wydawca Eurosport Events współnie z ojcem Colina, Jimmy McRae stworzyli trzyosobowe jury, które wybrało krótką listę zawodników pretendujących do nagrody. Ostatecznie trafiła ona w ręce zwycięzcy LOTOS 70. Rajdu Polski Kajetana Kajetanowicza.
Colin McRae wyróżniał się niezwykle widowiskowym stylem jazdy dzięki
czemu stał się ikoną rajdów samochodowych. Colin McRae ERC Flat Out
Trophy to wyróżnienie przyznawane podczas każdej rundy Rajdowych
Mistrzostw Europy kierowcy, który najbardziej oddaje ducha rywalizacji
prezentowanego przez nieodżałowanego Szkota.
Jean-Pierre Nicolas, główny koordynator Rajdowych Mistrzowstw Europy oraz Gilbert Roy, główny wydawca Eurosport Events współnie z ojcem Colina, Jimmy McRae stworzyli trzyosobowe jury, które wybrało krótką listę zawodników pretendujących do nagrody. Ostatecznie trafiła ona w ręce zwycięzcy LOTOS 70. Rajdu Polski Kajetana Kajetanowicza.
Info: Biuro prasowe rajdu
Foto: www.facebook.pl/KajetanKajetanowicz
Klasyfikacja generalna:
Jean-Pierre Nicolas, główny koordynator Rajdowych Mistrzowstw Europy oraz Gilbert Roy, główny wydawca Eurosport Events współnie z ojcem Colina, Jimmy McRae stworzyli trzyosobowe jury, które wybrało krótką listę zawodników pretendujących do nagrody. Ostatecznie trafiła ona w ręce zwycięzcy LOTOS 70. Rajdu Polski Kajetana Kajetanowicza.
Info: Biuro prasowe rajdu
Foto: www.facebook.pl/KajetanKajetanowicz
Klasyfikacja generalna:
1 | 7 | Kajetanowicz/Baran Ford Fiesta R5 | 2 | 1 | 1h58:40.6 | | |
2 | 6 | Bouffier/Panseri Peugeot 208 | 2 | 2 | 1h59:03.9 | 0:23.3 0:23.3 | |
3 | 1 | Kopecky/Dresler Skoda Fabia S2000 | 2 | 3 | 2h00:09.0 | 1:28.4 1:05.1 | |
4 | 9 | Kościuszko/Szczepaniak Ford Focus R5 | 2 | 4 | 2h00:54.7 | 2:14.1 0:45.7 | +1 |
5 | 10 | Hołowczyc/Kurzeja Ford Fiesta RRC | 2 | 5 | 2h01:56.1 | 3:15.5 1:01.4 | +2 |
6 | 4 | Sołowow/Rozwadowski Ford Fiesta RRC | 2 | 6 | 2h01:58.0 | 3:17.4 0:01.9 | -2 |
7 | 2 | Breen/Vanneste Peugeot 207 S2000 | 2 | 7 | 2h02:14.1 | 3:33.5 0:16.1 | -1 |
8 | 26 | Staniszewski/Drahan Ford Fiesta S2000 | 2 | 8 | 2h02:28.8 | 3:48.2 0:14.7 | +1 |
9 | 27 | Gryazin/Chumak Ford Fiesta S 2000 | 2 | 9 | 2h02:48.6 | 4:08.0 0:19.8 | +2 |
10 | 24 | Oleksowicz/Kuśnierz Ford Fiesta S 2000 | 2 | 10 | 2h02:54.1 | 4:13.5 0:05.5 | |
11 | 11 | Butvilas/Vaitkevicius Mitsubishi Evo X | 2 | 11 | 2h04:44.1 | 6:03.5 1:50.0 | +1 |
12 | 19 | Chuchała/Heller Subaru Impreza STi | 2 | 12 | 2h05:22.6 | 6:42.0 0:38.5 | +1 |
13 | 8 | Arai/McLoughlin Subaru Impreza STi | 2 | 13 | 2h08:03.5 | 9:22.9 2:40.9 | +1 |
14 | 12 | Kangur/Ots Ford Fiesta R5 | 2 | 14 | 2h10:12.4 | 11:31.8 2:08.9 | -6 |
15 | 33 | Gagacki/Bilski Mitsubishi Lancer Evo IX RS | 3 | 1 | 2h13:00.7 | 14:20.1 2:48.3 | |
16 | 44 | Raczkowski/Gwiazda Citroen DS3 | 5 | 1 | 2h15:09.0 | 16:28.4 2:08.3 | |
17 | 41 | Chmielewski/Hundla Citroen DS3 | 5 | 2 | 2h18:04.0 | 19:23.4 2:55.0 | |
18 | 31 | Oleksowicz/Sadowski Subaru Impreza STi | 2 | 15 | 2h20:23.1 | 21:42.5 2:19.1 | |
19 | 46 | Typa/Gospodarczyk Citroen DS3 | 5 | 3 | 2h20:26.3 | 21:45.7 0:03.2 | |
20 | 54 | Scheffler/Marciniak Ford Fiesta | 6 | 1 | 2h24:08.3 | 25:27.7 3:42.0 | |
21 | 55 | Ptaszek/Kozdroń Ford Fiesta | 6 | 2 | 2h25:07.3 | 26:26.7 0:59.0 | +1 |
22 | 14 | Ancian/De Turckheim Peugeot 207 S2000 | 2 | 16 | 2h25:24.5 | 26:43.9 0:17.2 | +4 |
23 | 49 | Taylor/Marshall Citroen DS3 | 5 | 4 | 2h27:26.8 | 28:46.2 2:02.3 | |
24 | 53 | Janczak/Grudziński Ford Fiesta | 6 | 3 | 2h28:58.9 | 30:18.3 1:32.1 | |
25 | 52 | Domżała/Zawada Ford Fiesta | 6 | 4 | 2h30:55.3 | 32:14.7 1:56.4 | -4 |
26 | 50 | Byśkiniewicz/Wisławski Ford Fiesta | 6 | 5 | 2h31:40.1 | 32:59.5 0:44.8 | +1 |
27 | 32 | Kołtun/Horniacek Subaru Impreza STi | 3 | 2 | 2h37:02.5 | 38:21.9 5:22.4 | -2 |
28 | 17 | Tempestini/Pulpea Subaru Impreza | 2 | 17 | 2h43:07.9 | 44:27.3 6:05.4 | |
29 | 72 | Stryjek/Stryjek Renault Clio | 8 | 1 | 2h49:47.0 | 51:06.4 6:39.1 | |
30 | 62 | Hoffer/Kecskemeti Citroen C2 R2 | 6 | 6 | 2h50:35.7 | 51:55.1 0:48.7 | |
31 | 71 | Berliński Peugeot 206 S16 | 8 | 2 | 2h50:42.7 | 52:02.1 0:07.0 | |
32 | 68 | Stratieva/Poenaru Citroen C2R2 Max | 6 | 7 | 3h14:50.9 | 1h16:10.3 24:08.2 |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz