Esapekka Lappi na torze w Mikołajkach |
Trzecia lokata należy do jadącego bliźniaczym samochodem Michała Sołowowa. Kielczanin traci do lidera 48,9 s. Na czwartym i piątym miejscu są dwaj kierowcy Peugeotów 207 S2000 – Grzegorz Grzyb i Zbigniew Staniszewski.
Lappi wygrał dwa pierwsze odcinki specjalne, ale na trzecim musiał uznać wyższość Kościuszki, który na moment objął prowadzenie. Podczas drugiej pętli Fin był już klasą dla samego siebie uzyskując najlepszy czas na wszystkich czterech próbach. Michał Sołowow, który dwie poprzednie edycje Rajdu Polski ukończył na drugim miejscu, tłumaczył gorsze czasy nie najlepszym wyborem pozycji startowej.
69. Rajd Polski z pewnością nie układa się po myśli aktualnego mistrza Polski, Kajetana Kajetanowicza. Zawodnik z Ustronia podczas wczorajszego odcinka kwalifikacyjnego uszkodził lewe koło w swoim samochodzie i był zmuszony wystartować do dzisiejszych odcinków specjalnych z odległej 21. pozycji. Na drugim przejeździe próby „Kruklanki” popularny Kajto przebił oponę i stracił niemal pół minuty do Lappiego. Na OS 6 postanowił zwolnić, tak aby wystartować do niedzielnych odcinków specjalnych z szóstej pozycji. Niestety ta sztuka mu się nie udała, bowiem po raz kolejny pechowy był dla niego odcinek na Torze Mikołajki, gdzie po raz kolejny uszkodził przednie koło. Po pierwszym dniu załoga Kajetanowicz/Baran zajmuje odległą dziewiątą pozycję ze stratą ponad dwóch minut do Lappiego.
Przed Kajetanowiczem jadą trzej kierowcy, którzy w przedrajdowych sondażach byli wymieniani w gronie faworytów. Szóste miejsce zajmuje trzykrotny zwycięzca Rajdu Polski, Krzysztof Hołowczyc, siódma lokata należy do triumfatora Rajdu Polski z 2008 r., Michała Bębenka, a ósmy jest Tomasz Kuchar.
Do pechowców zaliczyć trzeba Wojciecha Chuchałę, który stracił sporo czasu na skutek awarii skrzyni biegów, Pawła Danilczuka startującego pod pseudonimem „Felix”, który miał wypadek, a także bardzo szybkiego gościa z Estonii Karla Kruudę. Kierowca Skody Fabii S2000 z powodu awarii nie ukończył przedostatniego odcinka specjalnego.
Choć dominacja Esapekki Lappiego jest wyraźna, to póki co nie ma mowy o końcowych rozstrzygnięciach. Niedzielny etap najprawdopodobniej będzie trudniejszy od dzisiejszego. Organizatorzy 69. Rajdu Polski zaplanowali bowiem na jutro kolejnych sześć odcinków specjalnych (trzy próby przejeżdżane dwukrotnie), z których dwa liczą ponad 23 kilometry. Emocji z pewnością nie zabraknie.
Bębenek skoczył na odległość 18 metrów
Siódemka, partner logistyczny 69.Rajdu Polski dokonuje pomiarów długości skoków na hopce zlokalizowane na próbie „Miłki” (OS1 i OS4). Podczas pierwszego przejazdu tego odcinka najdalej skoczył Michał Bębenek, którego samochód poszybował na odległość 18 metrów. Drugi pod względem długości skok wykonali Michał Sołowow i Kajetan Kajetanowicz (16 m), a o dwa metry bliżej skoczyli Tomasz Kuchar, Karl Kruuda i Zbigniew Staniszewski.
Fin Esapekka Lappi, zwycięzca odcinka specjalnego skoczył 10 m, a Abdulaziz Alkuwari z Kataru tylko 4 metry.
Nieoficjalna klasyfikacja po I dniu rajdu:
1. LAPPI/FERM (Skoda Fabia S2000) 57:10,4
2. KOŚCIUSZKO/SZCZEPANIAK (Ford Fiesta RRC) 57:24,4 ( strata +14,0)
3. SOŁOWOW/BARAN Ford Fiesta RRC) 57:59,3 (+48,9)
4. GRZYB/SIATKOWSKI (Peugeot 207 Super 2000) 58:31,5 (+1:21,1)
5. STANISZEWSKI/KORZENIOWSKI (Peugeot 207 Super 2000) 58:38,9 (+1:28,5)
6. HOŁOWCZYC/KURZEJA (Subaru Impreza) 59:13,2 (+2:02,8)
7. BĘBENEK/BĘBENEK (Peugeot 207 Super 2000) 59:26,5 (+2:16,1)
8. KUCHAR/DYMURSKI (Subaru Impreza STi) 59:28,0 (+2:17,6)
9. KAJETANOWICZ/BARAN (Subaru Impreza STi) 59:32,5 (+2:22,1)
10. RZEŹNIK/MAZUR (Mitsubishi Lancer Evo X) 1:00:35,0 (+3:24,6)
11. HABAJ/WOŚ (Mitsubishi Lancer Evo IX) 1:00:49,0 (+3:38,6)
12. CHUCHAŁA/HELLER (Subaru Impreza STi) 1:01:18,9 (+4:08,5)
13. ALKUWARI/DUFFY (Mini Cooper RRT) 1:01:24,9 (+4:14,5)
14. RUTA/ROZWADOWSKI (Peugeot 207 Super 2000) 1:02:23,4 (+5:13,0)
15. NOWOCIEŃ/JAKUBOWSKI (Mitsubishi Lancer Evo X RS) 1:03:09,9 (+5:59,5)
16. CERNY/KOHOUT (Citroen DS3) 1:04:17,8 (+7:07,4)
17. DUL/DRAHAN (Mitsubishi Lancer Evo VIII) 1:04:27,6 (+7:17,2)
18. CHMIELEWSKI/GERBER (Citroen DS3) 1:04:34,5 (+7:24,1)
19. NIVETTE/NATKANIEC (Ford Fiesta) 1:05:28,4 (+8:18,0)
20. KORNICKI/HUNDLA (Citroen DS3) 1:05:42,3 (+8:31,9)
21. GRYC/KUŚNIERZ (Citroen C2R2 Max) 1:06:03,9 (+8:53,5)
22. RACZKOWSKI/GWIAZDA (Citroen DS3) 1:06:18,0 (+9:07,6)
23. STREER/GRUSZKA (Reanult Clio Sport) 1:07:58,1 (+10:47,7)
24. STALMACH/GURDZIOŁEK (Ford Fiesta) 1:09:26,5 (+12:16,1)
25. MAŁYSZCZYCKI/RATHE (Ford Fiesta) 1:09:15,2 (+12:24,8)
26. PTASZEK/KOZDROŃ (Ford Fiesta) 1:09:40,7 (+12:30,3)
27. LUKÁCS/MESTERHAZI (Citroen DS3) 1:09:46,6 (+12:36,2)
28. BYŚKINIEWICZ/WISŁAWSKI (Ford Fiesta) 1:10:03,7 (+12:53,3)
29. JAROSZEWICZ/TARAPACKI (Ford Fiesta) 1:10:08,7 (+12:58,3)
30. KOŁTUN/PLESKOT (Ford Fiesta) 1:10:54,7 (+13:44,3)
31. ŻEREBECKI/MACHELA (Citroen C2R2) 1:11:19,5 (+14:09,1)
32. NIVETTE/ZAWADA (Ford Fiesta) 1:12:12,7 (+15:02,3)
33. PARLI/CECCHI (Citroen DS3) 1:12:37,0 (+15:26,6)
34. TUSHKANOVA/JANKOVSKAJA (Mitsubishi Lancer Evo VIII) 1:14:35,0 (+17:24,6)
35. LIZOŃCZYK/KRUPA (Honda Civic Type-R) 1:19:23,9 (+22:13,5)
36. SIKORSKI/MALICKA -ADAMIEC (Ford Fiesta) 1:19:33,3 (+22:22,9)
37. SCHENK/HANDWERKER (Peugeot 206) 1:24:48,0 (+27:37,6)
Wycofania z rajdu:
1. FELIX / Ł.WŁOCH (Mitsubishi Lancer EVO)
2. J.POLOK / M.FORTUNA (Honda Civic)
3. K.OLEKSOWICZ / S.SADOWSKI (Subaru Impreza Sti)
4. R.TYPA / S.GOSPODARCZYK (Ford Fiesta)
5. A.DOMŻAŁA / K.PIETRUSIŃSKI (Ford Fiesta)
6. P.STEFANICKI / B.BIL (Honda Civic)
7. K.KRUUDA / M.JARVEOJA (Skoda Fabia S2000)
8. CHENTRE / .TORLASCO (Skoda Fabia)
9. M.GAGACKI / M.BILSKI LKT (Mitsubishi Lancer EVO)
program rajdu (niedziela):
8.00 - serwis Mikołajki
8.36 - OS nr 8 - Tałty
9.24 - OS nr 9 - Paprotki
10.52 - OS nr 10 - Mrągowo
11.53 - serwis Mikołajki
12.44 - OS nr 11 Tałty
13.32 - OS nr 12 Paprotki
15.00 - OS nr 13 Mrągowo
15.46 - serwis Mikołajki
16.34 - Ceremonia zakończenia rajdu (plac Wolności Mikołajki)
Żródło: Biuro prasowe rajdu
Fot. Dominik Kalamus/www.rajdpolski.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz